Education

Sunt reguli nescrise pe care le preluam de la familia din care facem parte, din grupul de prieteni, din mediu, din obiceiuri. Cred ca nu tine atat de mult de persoana in sine, cat de educatie, conjunctura, anturaj.

Am fost convinsa, pana nu de mult, ca sunt capabila sa ma modelez oricarui stil de viata al omului de langa mine, ca pot sa-l accept si sa-l iau asa cum e, fara o analiza prea amanuntita a gesturilor si fara a face mereu comparatie cu ce am fost obisnuita eu pana in momentul de fata. Mi-am dat seama insa ca indiferent de gradul de apropiere al persoanei langa care imi petrec timpul, sunt lucruri peste care nu am cum sa trec cu indiferenta. Nu le judec, insa recunosc ca ma deranjeaza intr-o foarte mare masura. Pana in punctul in care si conceptul de ‘prietenie’ are de suferit.

A fi musafir inseamna, in viziunea mea, a fi delicat, manierat, atent, adica cu bun-simt. Inseamna a accepta ce ti se ofera, nu a stramba din nas si a cere altceva. Mai ales cand stii ca nu exista alternative. Inseamna a te face util, sau cel putin a te oferi sa dai o mana de ajutor. Nu a trata gazda ca pe o servitoare a carei menire e sa-ti satisfaca tie pofte si dorinte.

E trist. Mai ales atunci cand te trezesti ca nu mai ai rabdare. Si ca numeri orele pana cand  prietenul pe care l-ai asteptat cu atat de mult drag isi va face disparitia.

 

~ de Andra pe 10/10/2010.

Un răspuns to “Education”

  1. Și e păcat, că scrii frumos. :)

Lasă un răspuns

 
